loading...
بزرگترین وبلاگ آموزش شنا
شناگر بازدید : 161 شنبه 08 تیر 1398 نظرات (1)

برای آموزش شنا به شناآموزان مبتدی باید نکاتی را همواره مد نظر نظر داشت . به بررسی بخش دوم این نکات می پردازیم :

آموزش درست و اصولی شنا به هر که قصد دارااست جدیدا فراگرفتن را استارت نماید , امری زیاد اساسی است و یک مربی بایستی پیشین از مهارت اضطراری در شنا , به نیکی بتواند برای فراگیری شنا تمامی جوانب آموزشی , روانشناسی , شناختی و … را در حیث بگیرد .

نکات آموزش شنا

به نقل از منحصربه‌فرد پول تیکت ; همچنین که در بخش نخستین مقاله بایدها و نبایدهای فراگیری شنا منحصر به فرد مربیان شنا اشاره کردیم , اگرجه مربیگری و یادگرفتن شنا کاری دوچندان گرانبها است ممکن است سهل و آسان نیز به لحاظ رسد اما این کلیه قصه وجود ندارد و یک مربی عالی و کارکشته می بایست بتواند با دور اندیشی بی نقص از موقعیت شناگر مبتدی و تازه کار , شایسته ترین تشخیص را از نگاه شیوه درست فراگیری و یاد گرفتن برای وی بدهد و ضمن محافظت امنیت و ادب وی , بتواند یاری دهد که مهارت های حتمی شنا را به خیر و خوبی فراگیری چشم و با گذشت زمان ماهر شود .

در بخش نخستین این مطلب از مهارت های ابتدایی یک مربی حرف کردیم و حال در بخش دوم به ادامه آن خوا‌هیم پرداخت .

برای مطالعه بخش ابتدا « مقاله چه‌گونه شنا را به صدق فراگیری دهیم؟ » می‌توانید اینجا کلیک نمائید و بخش دوم فراگیری شنا منحصر به فرد مربیان را هم در‌پی می‌خوانید :

بخش ۳ از ۴ :

نکات آموزش شنا

استارت روش یادگرفتن ماهر شنا :

۱ - او‌لین قدمها را برای شنا بردارید . به وی بگویید که در انتهای کم عمق استخر , با ضربه های سبکی که با آن ها آسان است ; مسافتهای کوتاهی شنا نماید . به خاطر گیرنده فشار نیاورد که در آن هنگام , خیلی دوچندان شنا نماید . این شاید او‌لین ضربه های کم در معاش وی هست .

۲ - با یاد گیرنده عرض استخر را شنا نمایید . این کار احتمالا ; بلافاصله واقعه نیفتد . در واقعیت , ممکن است اکثری از جلسات تمرینی یاد گیرنده چهت نیل بدین تراز , گرفته می شود . اطمینان نتایج فرمائید که نیز فیزیکی و نیز خیالی از وی حمایت می‌کنید ; این کار برای وی , دشوار خواهد بود .

۳ - به یاد گیرنده بگویید که ضربه های متفاوت را تست نماید . این کار برای تصمیم گیری اینکه کدام را عمده دوست داراست ; به وی یاری خواهد کرد . به وی بگویید که پهنا استخر را با شنای آزاد , شنای به پشت و شنای قورباغه و دیگر ضربه های ریلکس و سادگی که میتوانید فکرش را بکنید ; بپیماید . به یادگیرنده مضاعف فشار نیاورده و این کار را برایش درگیر کننده و جذاب نمائید ; طوری که خودش بخواهد بیشتر یاد بگیرد .

بخش ۴ از ۴ :

نکات آموزش شنا

فراگیری شنا در قسمت عمیق استخر :

۱ - به انتهای عمیق استخر , بروید . آشکارا یک شناگر مبتدی و تازه کار آموخته است که به آبهای عمیق نرود . ( انتهای عمیق ) مکانی از خوف و اضطراب می شود ; در حالی که شناگر سزاوار نیاز دارااست که بتواند جایی شنا نماید که نمی تواند به سادگی در آنجا توقف کرده و کف استخر را لمس نماید . همینطور برای یاد دادن مهارتهایی نظیر شیرجه زدن ; فرد نمی تواند در انتهای کم عمق بماند .

نکات آموزش شنا

* علم آموزان را به انتهای عمیق , فارغ از حمایت نیاورید ; مگر این‌که وی بتواند حدود ارتفاع استخر را سوای توقف برای لمس ته استخر , شنا نماید . از دید فیزیکی , بضاعت برای شنای فارغ از توقف , برای شنا در انتهای عمیق ما یحتاج است . چه بسا در صورتی آن ها بتوانند از نظر فیزیکی این فاصله را شنا نمایند ; برخی از علم آموزان از روی عادت متوقف شده و یک پا را زمین میگذارند تا مطمئن گردند که آنان در آبهای کم عمق می‌باشند . در هر دو منش , علم آموز می بایست مطمئن و به میزان کافی کارکشته شود تا بتواند از عهده آن برآید خیر این‌که به سادگی متوقف گردد .

* علم آموزان شما میتوانند به سادگی گوشه ( کناره ) استخر را گرفته و خودشان را بکشند . احتمال دارد تعدادی سطح ارتفاع بکشد تا به انتهای دیگر استخر , رسد . او‌را در روش ساماندهی فرمائید ; نشان دهید که امن است و هر دفعه یک خورده بیشتر , برود .

* کارایی نمایید با جلیقه نجات یا این که دیگر ابزار شناور ماندن ; به استخر بروید . با پوشیدن وسایل شناور ماندن ; به ساخت اطمینان یاری فرمایید و در انتهای عمیق گشت بزنید . انجام کارهایی مثل پریدن به بخشها عمیق , با جلیقه نجات به یاد گیرنده یاری می نماید که شم نماید این بخشها ممنوعه نبوده و مشابه قسمت های دیگر استخر است .

۲ - به بخش ها عمیق شنا نمائید . وقتی که یادگیرنده آمادگی رفتن به بخش ها عمیق را داراست ( ممکن است این دوره خیلی نیز طولانی نباشد ) شما بایستی با توجه اورا برای رفتن به انتهای عمیق , آسوده خاطر فرمائید . برای آغاز , شما بایستی نزدیک وی باقی‌مانده و مطمئن شوید که علم آموز حس امنیت می نماید . سرنوشت , وی خواهد توانست که به تنهایی شنا نماید ; واین یعنی کاری که عالی صورت گرفته شده‌است .

نکات آموزش شنا

۳ - به انتهای عمیق بپرید و از بین آن شنا نمائید . زمانی یادگیرنده با شنا کردن از انتهای کم عمق به انتهای عمیق , مشکلی ندارد ; گام‌بعدی , پرش به استخر در انتهای عمیق است . در بالا یاد گیرنده بایستی به پریدن باطن آب , عادت کرده و آن گاه دیوار را سفت بگیرد . وقتی که برای علم آموزان پرش درون آب , دیگر چالشی اکانت نشود ; آن ها بایستی به سعی برای پرش و شنا کردن دربین آب , تشویق گردند . درین تراز , یاد گیرنده فهمی اصلی از چگونگی شنا کردن ; به دست آورده است .

* نکته حائض اهمیت این است که پریدن به درون آب بایدتا مجال راحتی شخص یاد گیرنده در انتهای عمیق به تعویق بیفتد . چون پریدن در انتهای کم عمق , قادر است خطرناک باشد ; جایی که علم آموزان امکان دارد به ته استخر , برخورد کرده و به خودشان جراحت برسانند .

ارسال نظر برای این مطلب
این نظر توسط پارسا در تاریخ 1398/04/09 و 9:42 دقیقه ارسال شده است

آموزش شنا مبحث پیچیده ای هستش که من هر چه تلاش کردم نتونستم یاددش بگیرم ولی حتما تصمیم دارم تا پایان سال 98 دیگه شناگر حرفه ای بشم .


کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
آموزش شنا به صورت تخصصی از آشنایی آب تا آموزش کامل چهار شنای استیل و قهرمانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 2
  • آی پی دیروز : 3
  • بازدید امروز : 4
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 9
  • بازدید ماه : 4
  • بازدید سال : 2,159
  • بازدید کلی : 13,004