loading...
بزرگترین وبلاگ آموزش شنا
شناگر بازدید : 207 شنبه 01 تیر 1398 نظرات (0)

آموزش شنا به طور درست و اصولی یکی‌از نکات زیاد مهمی است که مربیان و یادگرفتن دهنده های شنا بایستی با آن شناخت کافی داشته باشند و مهارت شنا کردن به تنهایی برای مربی شدن کفایت نمیکند .

مربیگری و یادگرفتن شنا کاری مضاعف گرانبها است و اگرچه سهل وآسان به لحاظ میرسد البته مساله متعددی برای پوشش دادن آن , موجود است ; همینطور شما می بایست تماما از آنچه فرد در تمام تایم ها انجام می‌دهد ; دانایی داشته باشید تا اطمینان نتایج فرمائید که فرد نیز در امنیت است و نیز به صدق شنا می نماید . در حالتی‌که شما مهارت و زیرکی اضطراری برای آموزش دادن شنا به کسی را دارید ; در حال حاضر مربی می‌باشید و علم آموز شما , یادگیرنده شنا است و مجال شروع!

آموزش شنا

بخش یک از ۴ ( غلبه بر هر مدل خوف از آب ) :

۱ - صلاحیت و موقعیت خویش را در لحاظ بگیرید .

بطور ایده آل هر فرد می بایست با یک مربی شنای مورد تایید , یادگرفتن داده شود ; ترجیحا یک غریق نجات باشد یا این که بوسیله غریق نجات , ذیل لحاظ قرار گیرد . ولی شنا مطمئنا می‌تواند بوسیله اشخاص معمولی یادگرفتن داده شود . شخصی که یادگرفتن می‌دهد می بایست قدرتمند و شناگر قابل اطمینانی باشد و بضاعت و توان های فراگیری مهارتهای متفاوت را داشته و طاقت و صبر موردنیاز جهت هر وضعیت آموزشی را داشته باشد .

* در‌صورتی‌که هر دسته هیجانی نسبت به شنا دارید ; می بایست خوف هایتان را کنار بگذارید تا علم آموز شما , موردی برای عدم فراگرفتن شنا , نداشته باشد .

* شما شاید که به حافظه نداشته باشید که به چه شکل شنا را می آموختید . به صورت بیشتر , شنا به نوپا های برنا , فراگیری داده می شود ; بدین ترتیب شما احتمال دارد به خاطر نداشته باشید که چه گونه دقیقا سال های پیش , یادگرفتن شنا چشم بودید یا این که احتمال دارد ; قسمت های خاصی را به یاد نداشته باشید .

آموزش شنا

۲ - مطلع باشید که تنی چند از تمرینات پیشین , نباید به کارگیری گردد . بعضا از راهکار های آموزشی , ضرر و زیان بخش است و می بایست از آن اجتناب گردد .

* غرق شو یا این که شنا کن / همان درس شنای وایکینگ ها , یعنی شخص را به اجبار باطن آب عمیق ببرید . ( به عنوان مثال علم آموز به وسیله یک فرد بالغ , دستخوش امواج شود ) نظریه محرک پشت این درس این است که شخص تقلا کرده و بترسد ولی غلبه بر این هراس و فراگیری سرعت بالا یک طرف مورد است ; ممکن است طرف کلا بی خاطر شنا شود . به صورت بیشتر , این کار تنها به شخصی بیزار و بی میل , نیرو میبخشد تا باطن آب گردد و سبب می توان به شما تحت عنوان مربی , احساس عدم اطمینان پیدا نماید . این دختر یا این که پسر , بعید است که برای لذت شنا نماید ; به این ترتیب شناگر عالی نمیشود ; در بدترین موقعیت فرد احتمال دارد که غرق شود .

* به کارگیری از عبارت ادله غرق شدن . بضاعت شنا به معنای آن وجود ندارد که فرد قابلیت و امکان ندارد که غرق شود . اکثری از مرگ های مربوط به آب , در رابطه با مردمی است که با صلاحیت شنا می نمایند . این یک عبارت منحرف کننده

* درخواست شناور ماندن کامل یا این که شیرجه زدن . تنی چند از برنامه های شنا , علم آموزانی را می طلبد که مهارتهایی نظیر شناور ماندن یا این که شیرجه زدن را گذرانده باشند ; در حالی که هر دوی این مهارتها , یک دسته توصیف از شنا و تعلیم مهارتهای عالی آموزشی است ; یکی قادر است شناگر خوبی باشد ; در حالی که در آن‌ها چابکدست وجود ندارد . در صورتی انگیزه یاد دادن شنا است ; تمرکز را روی شنا نگهداری نمایید .

* یک فرد خیلی لاغر یا این که عضلانی , امکان دارد کار کشته نباشد که به خیر روی آب شناور شود ; ولی به خیر بتواند شنا نماید . اکثری از شناگران تراز المپیک , به خیر شناور نمی‌شوند .

* شیرجه زدن فرم خاصی از تن را می طلبد و تعداد یه خرده از اشخاص خلل حقیقی و واقعی با شالوده آن دارا‌هستند ; مثل این‌که نمی توانند پاها را کنار نیز نگه دارا‌هستند . البته برای شنای روزمره یا این که شنا در مواقع لازم , این حقیقتا بعید است که اساسی باشد .

آموزش شنا

۳ - در حوالی آب سهل و آسان باشید .

در صورتی‌که فردی نمی تواند شنا نماید ; ارگانیک است که شاید در وارد شدن به آب , هیجان زده و مضطرب باشد ; ولی این اضطراب خیلی کمتر از شنا کردن است . شناگران پیرتر , شاید اکراه بیشتری در آمدن به آب دارا هستند . به آرامی , یادگیرنده شنا را با درون آب بودن ; آشنا سازید . در انتهای اندک عمق استخر , آغاز فرمائید .

* فرد را برای بخش اعظم سهل بودن در درون آب , با شتاب ناچار نکنید . شما قوی به فراگیری جلو راندن در آب , شناور ماندن , در اختیار گرفتن تنفس یا این که دیگر گونه های شنا به کسی نخواهید بود ; مگر وقتی که شخص شم اطمینان کافی برای خونسرد ماندن و شناسایی آب نماید .

* پلکان های کوچک بردارید . برای هر کس خیلی از آب می ترسد ; صرفا سه پلکان درون استخر , احتمالا یک توفیق بزرگ باشد . کاری را که اون دختر یا این که اون پسر , با آن سهل وآسان است ; انجام بدهید ; بعد می‌توانید یه خرده طولانی تر , با فرد متبوع جلو بروید .

* برای یادگرفتن شنا شما احتمال دارد که بخواهید مدتی دست علم آموز خویش را بگیرید ( به خصوص در حالتی که آن فرد , کوچک باشد ) تا اضطراب کمتری , حس نماید .

* علم آموزان خیلی جوانی که وسایل شناور ماندن در آب را میپوشند ; در حالتی که در آبهای عمیق خیس شنا نمایند ; تا مسافتی که در آن محدوده , شما آسان می باشید ; مشکلی ندارد . از جایی که یک نوپا جدید پا نتواند کف استخر در انتهای کم عمق را لمس نماید ; آن مکان دقیقا به خطرناکی نصیب عمیق است . در واقعیت , این اجتناب از قربت , انتهای عمیق را تبدیل به یک مکان ممنوعه خطرناک , که میتواند برای علم آموزان مبتدی و تازه کار , اضطراب آور باشد ; می نماید .

* بگذارید تا هنگامی که علم آموز , آمادگی ندارد به شما اتکا نماید . عوض اینکه شما تصمیم بگیرید که چه وقتی بروید ; اذن بدهید که علم آموز این تصمیم را بگیرد . این دستور می‌تواند به ساختن اعتماد به شما , یاری دهد .

 آموزش شنا

۴ - به آب با شرایط سرزنده و شوخ , نزدیک گردید .

نزدیک شدن بشاش و خونسرد , به قلیل کردن اضطراب یاری کرده و احساس فضولی و ریسک کردن را ارتقا میدهد . این کار همینطور یک حواس پرتی در سمت مثبت است . مثلا :

* تهیه کردن لوازم بازی های رنگی شناور در آب , برای خردسالان , در هنگام دسترسی به آب : این کار به خردسال ها یاری می نماید که خاطره بگیرند تا بازوها را امتداد داده و کشیده نگه دارا هستند . ( بخش اعظم از انقباضات دفاعی ) و آب را تحت عنوان محیطی بشاش برای اکتشافات و بازی شم نمایند .

* یک شخص بالغ احتمالا از ایستادن در آب بدور از دیوار های استخر , نگران باشد . دراین‌صورت , یک توپ ساحلی رنگارنگ را دستخوش امواج کردن و جلو بردن آن در آب , یک گونه تمرکز بدور بودن از شم اضطراب به خیال و خاطر پرهیز از دیوار و ساخت شم خونسردی , سرگرمی و امنیت است .

آموزش شنا

۵ - یاری های شناور ماندن در آب , می بایست به صورت اندک و اندک باشد .

هرچند امداد های شناور سازی می‌تواند در ساختن مهارتها و اطمینان , کارساز باشد ; در عین اکنون آن ها می‌توانند نظیر یک چوب دستی تحت بغل اکانت شوند .

* از وسایل شناوری بازوها , استعمال نکنید . این ابزارها شناور ماندن را خیلی آسوده کرده و حرکات بازوها را محدود می نماید . شنا به حرکات بازوی متعددی نیاز داراست ; به این ترتیب این وسایل قابل باد کردن ; به مقدار بالایی دلسرد کننده است ; آنان همینطور به طفل ها فهم و شعور لاف از فیزیک در آب بودن ; میدهند .

* تخته های شنا در فراگیری شنا , خیلی اثرگذار میباشند . آن ها اذن شناور سازی کافی را به بازوها داده در عین هم اکنون حرکات لگد نظیر پاها هم انجام میگردد . و بدین ترتیب در عین شناور ماندن در آب , علم آموزان نمی توانند از آن ها تحت عنوان حمایت بدون نقص , به کار گیری نمایند .

* حباب سازی , اکثر زمان ها موءثر می باشند . آن‌ها به شناور ماندن علم آموزان , یاری بیشتری کرده و مشوق تولید یک موقعیت افقی در آب , می‌باشند . زمانی شناگر اطمینان بیشتری پیدا کرد ; اندازه شناوری به وسیله این وسایل میتواند ; کاهش یابد تا‌وقتی‌که دیگر احتیاج نباشد .

آموزش شنا

۶ - در علم آموز , اطمینان ساخت نمایید ; البته بی پروایی نکنید .

شغل شما تحت عنوان یک مربی شنا , تولید اطمینان در شخصی مبتدی و تازه کار است . این به معنای یافتن مرحله بضاعت های وی و اضافه کردن تدریجی به مهارتهای او است . شما همینطور نیاز دارید که محدودیت های علم آموز خویش را بدانید . علم آموزی که آنقدر از خودش مطمئن وجود ندارد که یک سری ثانیه بتواند در آب , گام بزند ; محتملا نباید به انتهای عمیق استخر , به برهه زمانی طولانی برود یا این که چه بسا هیچ گاه نباید برود . علم آموزی که با شنای آزاد فاصله صد یارد را با صلاحیت کافی شنا می نماید ; امکان دارد برای شنای تفریحی در استخر , مهیا باشد ولی آمادگی انجام مسابقات شنا را نداشته باشد .

 آموزش شنا

بخش ۲ از ۴ : فراگیری حرکات شروع کننده :

۱– حرکات بازو را تمرین نمائید . در کنار استخر , نزدیک خاطر گیرنده بنشینید ; به وی چگونگی انجام حرکات بازو در ضربه های خیلی سهل و آسان را نشان دهید . بعدا شما آن‌ها‌را به صدق , انجام می دهید . وی می بایست حرکات شمارا اسکن نماید و شما می بایست هر دسته خطا اورا اصلاح فرمائید . این فرایند را تکرار نمائید تا وی ضربه ها را به صدق انجام دهد . برای امداد به تمرینات علم آموزان خویش , دستتان را ذیل شکم آن ها بگذارید تا آنها‌را شناور نگه دارید .

۲ - با به کار گیری از گوشه ( حاشیه ) استخر , لگد زدن را تمرین نمائید . به یادگیرنده بگویید که گوشه های استخر را با بازوهایش گرفته و با پاهایش لگد بزند . به وی موعظه نمایید که چه گونه به صدق لگد بزند ; طوری که وی زمانی در غایت آغاز به شنا کردن نماید ; بتواند شم اطمینان داشته باشد . احتمال دارد برای یادگیرنده آسانتر باشد ; که‌این تمرین را روی پشت خویش طوری انجام دهد که بتواند پاهایش را در طول انجام آن , ببیند .

۳ - به خاطر گیرنده بگویید که کف پاهایش را از تراز زمین در میانه انتهای معدود عمق استخر , بلند نماید . این کار فارغ از به چنگ آوردن گوشه ( کناره ) استخر , گامی وسیع برای تنی چند از اشخاص است . مجدد موعظه همگانی این است که دست یاد گیرنده را بگیرید و به وی در شناور ماندن امداد نمایید . وی بایستی سعی بر گام زدن در آب نماید ; در‌حالتی که وی نمی داند چه گونه این کار را انجام دهد ; شما بایستی مجدد آن را به وی نشان دهید . ادامه یادگرفتن را در نصیب دوم مطلب مطالعه فرمایید .

برچسب ها آموزش شنا , شنا ,
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
Profile Pic
آموزش شنا به صورت تخصصی از آشنایی آب تا آموزش کامل چهار شنای استیل و قهرمانی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 5
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 22
  • گوگل امروز : 1
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 41
  • بازدید ماه : 257
  • بازدید سال : 2,412
  • بازدید کلی : 13,257